آشنایی با اختلال اعتیاد به الکل

آشنایی با اختلال اعتیاد به الکل

اعتیاد به الکل یکی از شایع‌ترین اختلالات روان‌پزشکی در جهان غرب به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر، در مورد سوء مصرف الکل و اعتیاد به آن تحقیقات بالینی گسترده‌ای صورت گرفته است. الکل در تمامی سیستم‌های عصبی و شیمیایی تغییرات حاد و مزمنی ایجاد می‌کند.

اعتیاد به الکل یکی از شایع‌ترین اختلالات روان‌پزشکی در جهان غرب به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر، در مورد سوء مصرف الکل و اعتیاد به آن تحقیقات بالینی گسترده‌ای صورت گرفته است. الکل در تمامی سیستم‌های عصبی و شیمیایی تغییرات حاد و مزمنی ایجاد می‌کند. در نتیجه، مصرف بیش از حد الکل منجر به ایجاد علائم روانی شدید از جمله افسردگی، اضطراب و روان‌پریشی خواهد شد.

مصرف بیش از حد الکل در طولانی مدت در بدن، تحمل و انطباق بدنی شدیدی ایجاد می‌کند، به طوری که قطع مصرف آن سبب بروز سندروم محرومیت خواهد شد؛ این سندروم با احساس اضطراب، بی‌خوابی و فعالیت بیش از حد دستگاه عصبی همراه است.

مطالعات نشان داده است، بیشتر افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، اغلب مردان و زنان تحصیل‌کرده و با درآمد بالا هستند. 90 درصد جمعیت امریکا در طول عمر خود الکل مصرف می‌کنند و اغلب از اوایل نوجوانی مصرف آن را آغاز کرده‌اند. در ایالات متحده، اختلالات مرتبط با الکل، پس از بیماری‌های قلبی و سرطان، در رده سوم معضلات بهداشتی جامعه قرار دارد.

سوء مصرف الکل در افراد می‌تواند منجر به مشکلات زیادی از جمله فراموشی ناشی از الکل، رانندگی در حالت مستی، غیبت از محل تحصیل و کار به دلیل افراط در مصرف الکل شود. سالانه حدود 200 هزار مرگ به طور مستقیم با سوء مصرف الکل ارتباط دارد. خودکشی، بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های کبدی از علت‌های شایع مرگ در افراد مبتلا به اختلال اعتیاد به الکل محسوب می‌شود.

جالب است بدانید حدود نیمی از مرگ و میرها در حوادث رانندگی، با راننندگان مست در ارتباط هستند. علاوه‌بر این، امید به زندگی در افرادی که به اختلال اعتیاد به الکل مبتلا هستند، حدود 10 درصد کمتر است.

میزان مصرف الکل در چه افرادی بیشتر است؟

عوامل محیطی و فرهنگی در سوء مصرف الکل در جامعه نقش مهمی دارند.

خصوصیات بالینی اختلال اعتیاد به الکل

الگوهای مصرف الکل اغلب با رفتارهای زیر همراه هستند:

چنانچه درباره اختلال اعتیاد به الکل، سوال یا نظری دارید در بخش دیدگاه مطرح کنید. اگر نیاز به مشاوره در مورد این اختلال دارید برای رزرو وقت با ما در تماس باشید.

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon دلبستگی ناایمن چیست؟

دلبستگی ناایمن چیست؟

دلبستگی ناایمن، شکلی از ارتباط آلوده به ترس است؛ ترس از دست دادن و ترس از صمیمیت، که محققان شکل

blog icon اثر دانینگ کروگر چیست؟

اثر دانینگ کروگر چیست؟

اثر دانینگ-کروگر Dunning–Kruger effect نوعی سو‌گیری شناختی است که در افرادی با دانش، تجربه و یا تخصص محدود نسبت به

blog icon مردانگی سمی چیست؟

مردانگی سمی چیست؟

مردانگی سمی، شامل فشارهای فرهنگی برای مردان برای رفتار به شیوه ای خاص است. و به احتمال زیاد همه پسران

blog icon اتحاد درمانی چیست؟

اتحاد درمانی چیست؟

از اعتماد در جلسه‌ی روان‌درمانی زیاد خوانده و شنیده‌ایم. اتحاد درمانی یک سنگ بنا برای درمان موثر است؛