شخصیت نماینده یا ESFJ چیست؟

شخصیت نماینده یا ESFJ چیست؟

شخصیت نماینده یا ESFJ فردی است با خصوصیات شخصیتی برون گرا، بصری و با دقت زیاد، احساساتی و اهل قضاوت. […]

شخصیت نماینده یا ESFJ فردی است با خصوصیات شخصیتی برون گرا، بصری و با دقت زیاد، احساساتی و اهل قضاوت. آن‌ها انسان‌هایی جذاب هستند که روی مردم و اجتماعات تمرکز دارند و از شرکت در مراسم‌های اجتماعی و حضور در جمع لذت می‌برند. دستاور‌های شخصیت نماینده تحت هدایت ارزش‌های قاطع آن‌ها قرار دارد و اغلب با اشتیاق دیگران را راهنمایی می‌کنند.
افراد با شخصیت نماینده ESFJ معمولاً بسیار محبوب هستند. این تیپ شخصیتی بسیار متداول است، آن‌ها چیزی حدود دوازده درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. شخصیت نماینده ESFJ مشوق و هدایتگر شما خواهد بود، او به همه چیز شکل داده، نقاط ضعف را در نظر گرفته و تیم را به سمت پیروزی و شهرت هدایت خواهد کرد. این افراد همچنان از حمایت دوستان و افراد مورد علاقه‌ی خود لذت می‌برند، دورهمی‌های اجتماعی را سازماندهی کرده و بهترین تلاش ممکن را انجام می‌دهند تا اطمینان یابند همه شاد هستند.
افرادی که این شخصیت را دارند از سلسله مراتب خوششان می‌آید و بیشترین تلاششان را می‌کنند تا جایگاه خوبی داشته باشند، چه در خانه و چه در محیط کار. شخصیت نماینده ESFJ با حمایت و برونگرایی خود همیشه نقطه‌ی توجه هستند، آن‌ها همانی هستند که همیشه برای چت کردن و خندیدن با همه فرصتی پیدا می‌کند. شخصیت‌های ESFJ از شنیدن در مورد فعالیت‌ها و روابط دوستان خود لذت می‌برند، جزئیات کوچک را همیشه به یاد دارند و همیشه آماده هستند تا با گرمی و شور و شوق زیاد در مورد هرچیزی صحبت کنند. اگر اوضاع خوب پیش نرود فرد ESFJ موضوع را می‌فهمد و سعی می‌کند تا شادی را به گروه برگرداند.


نقاط قوت تیپ شخصیتی ESFJ چیست؟


مهارت‌های عملی قوی


ESFJ‌ها درک می‌کنن که چگونه وظایف را بهتر از دیگران انجام بدن و به همین دلیل در چک لیست کار‌های روزمرۀ آن‌ها، کمتر موردی را انجام نشده پیدا خواهید کرد. آن‌ها آنقدر باوجدان و دقیق هستن که نمی‌تونن فکر ترک یا نیمه‌کاره ر‌ها کردن یک کار را بکنن و اگر در هر مورد چیزی کمتر از بهترین تلاش خود ارائه بدن، احساس شرمندگی می‌کنن.


صمیمی و احساسی


افراد با تیپ شخصیتی ESFJ قلب بزرگ و مهربانی دارن و پیوند‌های عاطفی قوی و پایداری رو شکل می‌دن. توصیه‌های ملموس و معقول آن‌ها، باعث میشه که دیگران برای راهنمایی و مشاوره گرفتن به سراغشون بیان. برای ESFJ‌ها تفاوتی نمی‌کنه به چه کسی کمک کنن. اون‌ها وظیفۀ خودشون می‌دونن که با دیگران همدردی کنن و برای حل مشکلاتشون تلاش کنن.


وفادار و وظیفه‌شناس


برای یک فرد با تیپ ESFJ، منافع دیگران هم اهمیت بالایی دارن. ESFJ‌ها مسائل اخلاقی رو رعایت می‌کنن، سنت‌گرا هستن و به خرد و دانش بزرگتر‌ها اخترام خاصی قائلند. آن‌ها مسیر پیشرفتشون رو طوری می‌سازن که درست و اخلاقی باشه و حق کسی رو پایمال نکنه.


همیشه حاضر و آماده


ESFJ‌ها از چالش‌ها نمی‌ترسن و نمی‌تونن فقط بنشینن و منتظر بمونن تا دیگران رهبری را به دست بگیرن. این ESFJ‌ها هستند که همیشه مایلن به بقیه کمک کنن. آن‌ها همینطور در حمایت کردن از آرمان‌های بزرگ فوق‌العاده هستن.


نقاط ضعف تیپ شخصیتی ESFJ چیست؟


نگاه صفر و یکی به دیگران


ESFJ‌ها در حالت کلی افرادی صبور هستن. اما این افراد با دید باز به مسائل نگاه نمی‌کنن و همین باعث میشه تحمل حرف مخالف براشون سخت باشه.
از نظر اون‌ها میشه همه چیز رو در دسته‌های دوگانۀ خوب و بد، درست و غلط و .. قرار داد. مسلماً این نوع نگاه برای افراد آزاداندیش جالب نیست.


عدم تمایل به تغییر


ESFJ‌ها برای قوانین و مقررات سنتی و باید و نباید‌های بی‌چون‌وچرا، احترام زیادی قائل هستن. اما گاهی اوقات تفکر خارج از چارچوب برای بهبود شرایط لازمه. همین ویژگی ESFJ‌ها اون‌ها رو سفت و سخت و تسلیم‌ناپذیر نشون می‌ده.


نیاز به توجه و تشویق


ESFJ‌ها نیاز شدیدی به توجه، تصدیق و قدردانی دارن، و دوست دارن دیگران آن‌ها را مفید، قابل اعتماد و با فضیلت ببینن.
این یعنی که حس ارزشمندی آن‌ها براساس میزان تحسین یا انتقادی که از دیگران دریافت می‌کنن، زیاد یا کم میشه.


کمبود تفکر خلاق


اغلب اوقات، ESFJ‌ها به قدری روی مسائل فعلی متمرکز میشن که ممکنه فرصت‌های جدید رو از دست بدن. برای آن‌ها داشتن تفکر خلاق و‌ایده‌های نوآورانه در اولویت نیست و گاهی برای مدت طولانی کاری را که سودمندی خاصی نداره ادامه می‌ دهند.


اوقات فراعت تیپ شخصیتی esfj


افراد ESFJ معمولاً علاقه زیادی به حضور در اجتماعات دارند، به همین دلیل علاقه زیادی دارند تا رویداد‌هایی را هماهنگ کنند و یا در کار‌هایی داوطلب شوند. آن‌ها دوست دارند به مردم را دور هم جمع کنند و نظم اجتماعی برقرار کنند.
ESFJ‌ها اهل غیبت و گفتگو هستند و به پیچیدگی‌های زندگی دیگران علاقه زیادی دارند. ممکن است آن‌ها در اوقات فراغتشان کنار دوستانشان بنشینند و در مورد دیگران غیبت کنند. سایر علایق آن‌ها شامل امور خیریه، ورزش‌های جمعی، به جای آوردن آداب و رسوم خانوادگی و است.
ESFJ‌ها به طور مداوم در پی ایجاد ارتباط با دیگران هستند و مدام سعی می‌کنند از طریق ارتباط با دیگران هیجان و لذت بیشتری را تجربه کنند. بسیاری از سرگرمی‌های یک فرد ESFJ بر پایه علایق یک فرد برونگراست و آن‌ها دوست دارند بر روی کار‌هایی تمرکز کنند که حول محور روابط یا تعهدات می‌چرخد. از آنجایی که esfj‌ها دوست دارند اوقات فراغت خود را با افراد و انسان‌های دیگر بگذرانند تا روابط عمیق‌تر و بهتری ایجاد کنند.
آن‌ها عاشق مسافرت کردن هستند. کنجکاوی و با ملاحظه بودن آن‌ها باعث می‌شود در سفر به کشور‌های دیگر از مردم محلی چیز‌های جدیدی یاد بگیرند. آن‌ها نسبت به فرهنگ‌ها و سنت‌های کشور‌های دیگر بسیار کنجکاو هستند اما نسبت به ارزش‌ها و فرهنگ‌های خود نیز بسیار پایبندند.


انگیزه‌ها و ارزش‌های تیپ شخصیتی esfj


ESFJ‌ها همیشه در پی هماهنگی و هesfj‌ ها اغلب مسائل را سیاه و سفید، درست و غلط می‌بینند و در مورد رفتار دیگران به شکل واضحی اظهار نظر می‌کنند و بابت ارزیابی رفتار دیگران خجالت‌زده نمی‌شوند. مکاری هستند و احساس می‌کنند و دوست دارند که برای به سرانجام رساندن هدفی همه را دور هم جمع کنند.
آن‌ها دوست دارند نقش‌هایی را بر عهده بگیرند که به واسطه آن‌ها بتوانند نظم و انسجام اجتماعی برقرار کنند. تیپ شخصیتی esfj در قبال نیاز‌های دیگران احساس مسئولیت بالایی دارند و عاشق کمک و مشارکت‌اند. به طور کلی واژه‌های حمایت، کمک، مشارکت و نظم در زندگی آن‌ها حرف اول را می‌زند.
آن‌ها تمایل دارند جدی و عملگرا باشند و بسیار وظیفه‌شناس است. از انگیزه‌ها و ارزش‌های زندگی esfj داشتن نظم در زندگی است. آن‌ها از کار‌های روزمره خود لذت می‌برند و در انجام آن‌ها نظم و سازماندهی بالایی دارند.

برای دسترسی سریع به مشاوره روانشناسی می توانید برای رزرو وقت مشاوره با شماره های مرکز مشاوره زرین فر تماس حاصل نمایید.

points

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه

برای ارسال نظر باید قسمت های ستاره دار را پر کنید.

comment
full-name
email

مطالب مرتبط

blog icon عشق از نظر استنبرگ

عشق از نظر استنبرگ

عشق از نظر استنبرگ یک نظریه قدیمی می‌باشد. عشق برای رفاه ما در زندگی ضروری است. هرچند بسیاری از افراد

blog icon چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟

چگونه در زمان حال زندگی کنیم؟

در زمان حال زندگی کردن کاری نسبتاً دشوار است. افرادی که در لحظه به سر می‌برند، گذشته را تنها به‌عنوان

blog icon تکنیک‌های پرورش خلاقیت

تکنیک‌های پرورش خلاقیت

خلاقیت نوعی ابتکار عمل در انجام کار‌ها است. این خلاقیت باعث می‌شود ما کار‌های روتین را ساده‌تر انجام دهیم.

blog icon سندرم زن کتک خورده چیست؟

سندرم زن کتک خورده چیست؟

سندروم زن کتک‌ خورده محصول آزار‌های طولانی‌مدت خانگی است. این سندرم زیرمجموعه اختلال اضطراب پس از سانحه